Mozaik
2020. október 29.

Kérelmezhető az őstermelői jogviszony igazolása

A pályázatok közelgő beadási határidejére való tekintettel felhívják az érintettek figyelmét, hogy a mezőgazdasági és vidékfejlesztési támogatások igénybevételéhez szükséges az őstermelői jogviszonyuk igazolása. Az e célra szolgáló hatósági bizonyítvány a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivataltól (Nébih) igényelhető.

A termelők a kitöltött kérelmet postai úton vagy személyesen nyújthatják be a hivatalhoz, utóbbi esetben akár az ügyfélfogadási időn kívül is.

A mezőgazdasági és vidékfejlesztési pályázatok beadásakor – mint például a „Mezőgazdasági kisüzemek támogatása”, „Állattartó telepek fejlesztésének támogatása”, „Kertészeti üzemek korszerűsítése”, „A mezőgazdasági vízgazdálkodási ágazat fejlesztése” – a pályázóknak igazolniuk kell az őstermelői jogviszonyukat.

A termelők az érvényes őstermelői igazolványról szóló hatósági bizonyítványt a Nébihnél kérelmezhetik. Az igénybejelentő nyomtatvány az alábbi linken érhető el:

https://portal.nebih.gov.hu/ugyintezes/egyeb/nyomtatvanyokA kitöltött kérelem postai úton vagy személyesen juttatandó el a hivatal részére. Ügyeljenek rá, hogy a kézbesítési cím a kézbesítés módjától függően eltérő!

  • Postacím: Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal Mezőgazdasági Genetikai Erőforrások Igazgatóság (1024 Budapest, Keleti Károly u. 24.)
  • Személyes kézbesítés a hivatal nyitvatartási idejében, akár a hivatalos ügyfélfogadási időn kívül is: Nébih MGEI (1143 Budapest, Tábornok u. 2. B. épület I. emelet)

A hatósági bizonyítvány az illetéktörvény előírásai alapján illetékköteles eljárás keretében adható ki, amelynek mértéke eljárásonként 3000 forint. Az illeték a kérelemre ragasztott illetékbélyeggel róható le.

Amennyiben az ügy sürgős, a mihamarabbi ügyintézés érdekében a kitöltött, illetékbélyeggel ellátott nyomtatvány szkennelt változatát postára adás előtt küldje meg elektronikusan az mgei@nebih.gov.hu címre! Az elektronikus levélben tüntesse fel az ügy sürgősségét, valamint adja meg az e-mail címét, amelyre az igazolás szkennelt (nem eredeti) változatát megküldik.

Az eredeti hatósági bizonyítványt postai úton kézbesítik.

Az ügymenet gyorsítása érdekében a kérelemben feltétlenül tüntessék fel, mely évek vonatkozásában kérik az igazolás kiállítását!

Forrás: nebih.hu


Elérhetőségeink

  • Oroszlányi Közös Önkormányzati Hivatal
    Oroszlány, Rákóczi Ferenc út 78.
    +36 (34) 361-444
    hivatal@oroszlany.hu
  • A honlap tartalmáért felelős vezető:
    Lazók Zoltán
    Oroszlány Város polgármestere

Népszerű cikkek