Szalagátvágással nyitotta meg kapuit Oroszlány legújabb üzlete. Az egység nemcsak vásárlási lehetőséget, hanem munkahelyeket is teremtett a városban.
CULTPLAY – Interactive Thematic Parks – Innovative Use of Cultural Heritage
(Interaktív tematikus parkok – a kulturális örökség innovatív használata)
SKHU/1601/1.1/209
A projekt időtartama24 hónap
Kezdőnapja2018. február 1.
Fizikai befejezésének tervezett napja2020. január 31.
A projekt finanszírozásaA projekt összköltésge: 2.873.580,08 EUR
Ebből Tata költsége: 329.928,00 EUR
A pályázat támogatási intenzitása a magyar projektrészek esetén: 85% ERFA hozzájárulás, 10% Magyar Állam hozzájárulása és 5% önrész.
A projekt többnyelvű weboldala Bővebb információTata Város Önkormányzata az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program keretében, a Természet és kultúra prioritási tengelyen támogatási kérelmet nyújtott be az SKHU/1601/1.1 pályázati felhívására, melyet az Irányító Hatóság megvalósításra érdemesnek talált.
A projektben részt vevő települések:A projekt átfogó célja, hogy a kulturális örökségek innovatív hasznosítását lehető tevő határon átnyúló innovatív attrakciók létrehozása által vonzóbbá tegye a határtérséget. A CULTPLAY projekt stratégiai célja, hogy bevonja a helyi lakosokat, turistákat (életkoruktól függetlenül) a meglévő kulturális örökségek új módon való felhasználásába, nem csupán a kulturális örökségek látogatása és passzív megfigyelés által, hanem aktívan bekapcsolódva, hasznosítva az aktuális tematikus parkot.
A projekt tartalmaA projektben egyedi tervezésű tematikus játszóterek épülnek minden településen egy, a partnerségben szereplő másik település jelentős épített örökségét középpontba állítva. Így Érsekújváron a régi vár makettje készül el, Tatán a gútai malom épül meg kicsiben játékos elemekkel, Észak-Komáromban a dél-komáromi Csillag erőd mintájára készül játszótér, Dél-Komáromban az észak-komáromi Öregvár és Újvár elevenedik meg játszótér formájában, Oroszlányban a vágsellyei Pázmány kastély, Kisbéren a gútai fahíd mása épül meg, Gútán készül el a tatai vár mása, Ógyallán az Oroszlányi Bányászati Múzeum mintájára, míg Vágsellyén a majki kolostor mintájára készül játszótér.
A projekt része a turisztikát népszerűsítő közös programok megvalósítására is. Mindegyik projektpartner településén 1-1 turizmust népszerűsítő nyilvános esemény valósul meg, valamint a játszótereket bemutató és népszerűsítő kiadvány készül el, közös „brand“ alakul a játszóterekre.
Oroszlányon a Haraszt-hegyen létesülhet a tematikus játszópark, ahol a városban eddig sehol nem elérhető játszóeszközök várják majd a használókat, egyúttal a leromlott állapotú területek rendezése, új funkcióval történő megtöltése is megvalósul.
Jelen oldal tartalma nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját.
Szalagátvágással nyitotta meg kapuit Oroszlány legújabb üzlete. Az egység nemcsak vásárlási lehetőséget, hanem munkahelyeket is teremtett a városban.
Már most jelentkezhetnek azok, akik elindulnának a csilletoló versenyen vagy megmérettetnék főzőtudományukat a szeptemberi városi rendezvénysorozaton. A 75. Bányász- és 33. Villamos Napok részletes programján már gőzerővel dolgoznak a szervezők.
Ünnepi koncerttel és szabadtéri találkozóval emlékeztek meg az Oroszlányi Bányász Koncert Fesztivál Fúvószenekar megalakulásának 80. évfordulójáról.
Takács Károly polgármester köszöntötte azokat a középiskolásokat, akik nyári diákmunkára jelentkeztek: a városüzemeltetésben és a strandon végeznek majd hasznos feladatokat.
Száz éve született Nagy László, az 1945 utáni költőnemzedék meghatározó alakja. A jubileum alkalmából irodalmi megemlékezést tartottak Oroszlányban, a Kölcsey Ferenc Művelődési Központ és Könyvtár kiállítótermében.
Oroszlányban tartották annak a GINOP Plusz Program keretében megvalósult kutatás-fejlesztési projektnek a záróeseményét, amely a járműipari fékrendszerek alkatrészeinek új anyagminőségének kifejlesztésére irányult.