Újabb esetben igazolta a NÉBIH a ragadós száj- és körömfájás jelenlétét.
CULTPLAY – Interactive Thematic Parks – Innovative Use of Cultural Heritage
(Interaktív tematikus parkok – a kulturális örökség innovatív használata)
SKHU/1601/1.1/209
A projekt időtartama24 hónap
Kezdőnapja2018. február 1.
Fizikai befejezésének tervezett napja2020. január 31.
A projekt finanszírozásaA projekt összköltésge: 2.873.580,08 EUR
Ebből Tata költsége: 329.928,00 EUR
A pályázat támogatási intenzitása a magyar projektrészek esetén: 85% ERFA hozzájárulás, 10% Magyar Állam hozzájárulása és 5% önrész.
A projekt többnyelvű weboldala Bővebb információTata Város Önkormányzata az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program keretében, a Természet és kultúra prioritási tengelyen támogatási kérelmet nyújtott be az SKHU/1601/1.1 pályázati felhívására, melyet az Irányító Hatóság megvalósításra érdemesnek talált.
A projektben részt vevő települések:A projekt átfogó célja, hogy a kulturális örökségek innovatív hasznosítását lehető tevő határon átnyúló innovatív attrakciók létrehozása által vonzóbbá tegye a határtérséget. A CULTPLAY projekt stratégiai célja, hogy bevonja a helyi lakosokat, turistákat (életkoruktól függetlenül) a meglévő kulturális örökségek új módon való felhasználásába, nem csupán a kulturális örökségek látogatása és passzív megfigyelés által, hanem aktívan bekapcsolódva, hasznosítva az aktuális tematikus parkot.
A projekt tartalmaA projektben egyedi tervezésű tematikus játszóterek épülnek minden településen egy, a partnerségben szereplő másik település jelentős épített örökségét középpontba állítva. Így Érsekújváron a régi vár makettje készül el, Tatán a gútai malom épül meg kicsiben játékos elemekkel, Észak-Komáromban a dél-komáromi Csillag erőd mintájára készül játszótér, Dél-Komáromban az észak-komáromi Öregvár és Újvár elevenedik meg játszótér formájában, Oroszlányban a vágsellyei Pázmány kastély, Kisbéren a gútai fahíd mása épül meg, Gútán készül el a tatai vár mása, Ógyallán az Oroszlányi Bányászati Múzeum mintájára, míg Vágsellyén a majki kolostor mintájára készül játszótér.
A projekt része a turisztikát népszerűsítő közös programok megvalósítására is. Mindegyik projektpartner településén 1-1 turizmust népszerűsítő nyilvános esemény valósul meg, valamint a játszótereket bemutató és népszerűsítő kiadvány készül el, közös „brand“ alakul a játszóterekre.
Oroszlányon a Haraszt-hegyen létesülhet a tematikus játszópark, ahol a városban eddig sehol nem elérhető játszóeszközök várják majd a használókat, egyúttal a leromlott állapotú területek rendezése, új funkcióval történő megtöltése is megvalósul.
Jelen oldal tartalma nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját.
Újabb esetben igazolta a NÉBIH a ragadós száj- és körömfájás jelenlétét.
Ismét megtelt gyerekzsivajjal és ünnepi hangulattal a Szent Borbála tér. A húsvétot megelőző napokban a Kölcsey Ferenc Művelődési Központ és Könyvtár hagyományos nyuszis bulijára várták a kicsiket és szüleiket. Az idei esemény különlegessége, hogy ezúttal szabadtéren rendezték meg a programokat.
Megtartotta idei második rendes ülését az Oroszlányi Szlovák Nemzetiségi Önkormányzat. A testület ezúttal különleges helyszínen, a Szlovák Tájházban gyűlt össze, ahol Szabó István Lajosné elnök ismertette a nyolc napirendi pontból álló programot, majd hivatalosan is megnyitotta az ülést.
A húsvéti ünnepkör hagyományait elevenítette fel az Oroszlányi Szlovák Nemzetiségi Önkormányzat a tájházban, ahol óvodások és iskolások vehettek részt egy különleges időutazáson. A program során a gyerekek megismerhették, hogyan ünnepelték a húsvétot régen a szlovák családok – a locsolás, a tojásdíszítés és más népszokások világába nyerhettek bepillantást.
Ismerkedő, játékos délutánra várták a családokat április közepén az oroszlányi Meseliget Óvodában. Az esemény célja az volt, hogy a leendő kiscsoportos óvodások és szüleik még a beiratkozás előtt bepillantást nyerhessenek az intézmény mindennapjaiba, megismerhessék az óvodapedagógusokat és az óvoda barátságos légkörét.
2025. április 15-én, a Pénzügyi és Humán Bizottság döntött a civil- és sportcélú pályázatokról.