Táblagépek ajándékba
A Vodafone Digitális Iskola Program keretében szerdán összesen 75 darab Vodafone Tab Speed LTE táblagépet vehettek át az oroszlányi József Attila Általános Iskola tanárai és diákjai. A Vodafone Digitális Iskola Program – amelynek kibővítését a vállalat február végén jelentette be – országszerte immár 25 iskolát érint.
A programban résztvevő iskolákban összesen 1300 Vodafone Tab Speed LTE táblagépet oszt ki, díjmentesen biztosítja az oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet, valamint finanszírozza a gyermekek és az érintett pedagógusok internetbiztonsági oktatását is.
“A 25 iskolában 6424 diákot és 690 pedagógust érintő Vodafone Digitális Iskola Program legfőbb célja a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése, és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése. A Program segítségével reményeink szerint a diákoknak nagyobb esélyük lesz a továbbtanulásra és a későbbiekben a munkaerőpiacon való érvényesülésre. Az anyagi támogatás mellett aktív szerepet vállalunk a Program lebonyolításában is a kollégáinkból álló Vodafone Önkéntes Közösség munkájának bevonásával.” – mondta a rendezvényen Suba János, a Vodafone Magyarország Vállalati kommunikációs igazgatója.
A Program, amelynek megvalósításában az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK), a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, illetve szakmai partnerként az Együttható Egyesület is szerepet vállalt, az oroszlányi intézménnyel együtt mostanáig 13 iskolába, 2638 gyermekhez és 314 pedagógushoz jutott el. A bővítésnek köszönhetően a következő néhány hét során további 12 iskolába látogat el a vállalat, hogy ünnepélyes keretek között átadja a diákok és pedagógusok számára a táblagépeket.
"Iskolánk ebben a tanévben csatlakozott a Komplex Instrukciós Programhoz, és a tantestület aktív csapata már hozzá is kezdett az új módszer beépítéséhez a napi munkába. A megkezdett út egyik újabb mérföldköve az intézmény életében a mai nap, amikor a Vodafone Magyarország Alapítvány társadalmi szerepvállalásának köszönhetően 75 tablettel gazdagodott az iskola.” – mondta Lazók Zoltán, Oroszlány polgármestere. “Bízom abban, hogy az eszközök támogatni fogják a diákok munkáját, és segítenek abban, hogy mind jobban el tudjanak igazodni a digitális világban.” - tette hozzá a polgármester.
A Programban résztvevő iskolák közös jellemzője a rendkívüli nyitottság és a befogadó szellem, így nem véletlen, hogy a tanulók között igen nagy arányban találhatunk hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű, illetve sajátos nevelési igényű gyermekeket. A tanulók és a pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése mellett az eltérő igényű és eltérő szociális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, illetve a tanulmányi eredmények javulása is fontos cél, ebben nyújt segítséget a Stanford Egyetem által kifejlesztett Komplex Instrukciós Program, amelynek célja, hogy a tanárok egy olyan, csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszert sajátítsanak el, amely nem csupán a tudásszint emelkedését, de a folyamatos sikerélményt is biztosítja a gyermekek számára. A módszert immár 6. esztendeje támogatja a Vodafone Magyarország.
A KIP módszert jelenleg 17 iskolában alkalmazzák, és a Vodafone Digitális Iskola Program keretében további nyolc magyarországi iskolában is bevezetésre kerül. A pedagógusok képzését szintén a Vodafone Magyarország Alapítvány finanszírozza.
“Örülünk annak, hogy megismerhettük, és alkalmazhatjuk ezt az eredményes oktatási módszert, amely segít abban, hogy a tehetséggondozó, és a tanórán kívüli tevékenységek mellett egyre nagyobb hangsúlyt fektethessünk a felzárkóztatásra, a tanulási és magatartási problémák kezelésére, illetve a szociális hátrányok enyhítésére.”– mondta Tóth Gábor, a József Attila Általános Iskola igazgatója. „A Vodafone Digitális Iskola Program további komoly segítséget nyújt számunkra, hisz a tabletekkel élvezetté válik a tanulás, a megszerzett tudás pedig minden szempontból megfelel a modern kor követelményeinek.” – tette hozzá az igazgató.