Tatabányáig épül kerékpárút
A támogatási szerződés aláírásával újabb fejezetéhez érkezett pénteken az a TOP-os (Terület- és Településfejlesztési Operatív Program) projekt, aminek célja az Oroszlányt Tatabányával összekötő 1,1 milliárd forint értékű kerékpárút megvalósítása.
Mint arról több alkalommal beszámoltunk, 2016 márciusában kötött konzorciumi megállapodást Grúber Zoltán Kecskéd, Beke László Környe és Lazók Zoltán Oroszlány polgármestere a három településen áthaladó beruházással kapcsolatban.
A tervek szerint a nyomvonal 11,5 kilométer aszfaltozott és 1 kilométer erdei útból áll majd. A burkolattal el nem látott szakasz a fő nyomvonalról ágazik le a kamalduli remeteség majki műemlék együttese felé.
Idén áprilisban immár a nyilvánosságra hozott, kedvező kormányhatározat fényében tárgyalták meg a további tennivalókat a településvezetők. Többek között az önkormányzatok kisajátítási eljárásainak befejezése, a régészeti feltárás elvégzése, a területek átminősítése, az alábányászottsági vizsgálat, a mezőgazdasági területek művelésből való kivonása volt a feladat, de a határidő is szorított, hiszen az engedélyeztetési eljárást 60 nap alatt kellett végigvinni.
Péntek délelőtt a polgármesterek számtalan dokumentumot láttak el kézjegyükkel az oroszlányi városházán, amelyek a projekt részletes költségvetésétől kezdve az ütemezésig, a finanszírozási módokig rögzíti a beruházási feltételeket.
Tatabánya és Tata térségében egyébként az elmúlt négy évben mintegy 25 kilométeres hosszúságban épültek kerékpárutak. Tatabányán a város hosszában vezetett útvonalak mellett az ipari park üzemeit is bekötötték a hálózatba. A megyeszékhelyről Tata érintésével az Által-ér völgyében a 16 kilométerre fekvő Dunaalmásig épült kerékpárút, részben természetvédelmi területen.
Az Oroszlány-Tatabánya szakasz egy nagyobb projekt része, amelyben a Magyarország-Szlovákia határon átnyúló együttműködési program keretében a szlovákiai oldalon Komarno és Karva között 25 kilométer hosszú kerékpárút épült.