Oroszlány jövője
Oroszlány jövőbeni fejlesztési lehetőségeiről és terveiről tartott előadást kedden Lazók Zoltán polgármester a művelődési központban a Hölgyklub meghívásának eleget téve.
A városvezető az út-, járda-, és közterületek, a rekreációs közterületek, az oktatási intézmények, a sportlétesítmények, valamint a kultúra, hagyományápolás témaköröket érintette prezentációjában.
Mint az elhangzott, a közlekedésfejlesztés prioritásai közé tartozik a Népek barátsága-Irinyi utca tengely fejlesztésének folytatása, további útfelújítás és új parkolók kialakítása a Népek barátsága–Irinyi tengelyen a Havasi M. - Április utcák közötti szakaszon. Kiemelt feladat a Borbála telepen az Arany János–József Attila utcáknál, valamint az Erkel Ferenc utcában az új aszfaltburkolat és vízelvezetés megoldása.
Új parkolók kialakítására lesz szükség a Népek barátsága u. 6-10. –Bánki Donát utca 53-55. és Dózsa György utca 23-27. számú tömbök környezetében, s rendezni kell a régi piactér pakolóterületét is.
Javában tart az Oroszlány (Majk) –Kecskéd –Környe –Tatabánya kerékpárút építése. A projekt valós célpontokat von be a kerékpáros közlekedésbe, javarészt jelenleg is használt nyomvonalra épül és valódi turisztikai élményt fog nyújtani.
A rekreációs közterületek közül kiemelt figyelmet kap a Felső tó, amely nem alkalmas pihenőövezet kialakítására, ugyanakkor jelenlegi állapotában nem éppen dísze a városnak. Ezzel szemben a Malom tó páratlan értékünk és nagy igény mutatkozik, hogy ott rendes sétány, futópálya legyen kialakítva, valódi közösségi helyként funkcionáljon, amihez több fejlesztés (világítás, nyilvános WC, parkosítás) szükséges.
- A Haraszt-hegy, a városi jelképpel, a víztoronnyal szintén fejlesztendő helyszín, ahol játszóparkot, kutyafuttatót, futópályát tervezünk kialakítani a már meglévő strand és streetball pálya kiegészítéseként – mondta a városvezető, aki a továbbiakban szólt a tervezett intézményfejlesztésekről (iskolai tornaterem, bölcsőde, óvoda), valamint a Chudik Lajos Sportlétesítmény és Gárdonyi Sportcentrum megújításáról, s nem utolsó sorban a Bányászati Múzeum félmilliárd forintos projektjéről is.