Elindult a bringás kihívás
A járvány miatt az idén a hagyományostól eltérő módon népszerűsíti a Magyar Kerékpárosklub a kerékpározást, „Inkább bringázz!” jelmondattal.
Áprilistól októberig országos online kampánnyal, havonta pedig más-más kiemelt városra szabott – bringás bejárásra nyitott cégeknek szóló workshopokkal és a kerékpárral közlekedőknek nyereményjátékokkal kísért – helyi kampányokkal igyekeznek népszerűsíteni a hétköznapi bringázást ebben az évben is.
Az idei kampány egyik újítása, hogy közelebb viszik az eseményeket a hazai nagyvárosokhoz, ahol a helyi jellegzetességeket figyelembe véve szervezik a kampányt. Ezzel nem titkolt cél, hogy részben felkeltsék az egészséges versenyszellemet: melyik városban mozdul meg több bringás, honnan posztolnak több képet, hol lesznek aktívabbak a cégek és a városvezetés a hétköznapi kerékpáros közlekedés elősegítésében.
Áprilisban Budapesttel kezdődött a kihívás, majd minden következő hónapban másik városban folytatják. Sorra kerül Debrecen, Győr, Kecskemét, Miskolc, Szeged és Székesfehérvár, persze a sorrend változhat. A soron következő várost mindig az előző hónap végén jelentik be.
A Bringázz a munkába! csapata a Magyar Kerékpárosklubbal, illetve annak helyi tagszervezeteivel közösen, az Aktív Magyarország támogatásával részben azokat igyekszik megszólítani, akiknek a bringázás eddig csak hobbit, sportot vagy hétvégi kikapcsolódást jelentett, részben pedig a kerékpáros munkába járásra nyitott cégeknek és vállalkozásoknak, a kerékpáros közlekedést fontosnak tartó önkormányzatoknak szeretne segítséget nyújtani ahhoz, hogy igazán kerékpáros baráttá váljanak.
Mindeközben hetente jelennek meg a Bringázz a Munkába! facebook-oldalán és a Magyar Kerékpárosklub youtube-csatornáján az oktatóvideók, érdekességek, melyeket érdemes követni, és persze leginkább minél többet bringára pattanni.