Öt éven belül elkészül, ha minden a tervek szerint halad
A térséget érintő közlekedési infrastruktúra fejlesztése és a környei elkerülő út volt a témája annak a szerdai sajtótájékoztatónak, amin Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár és Czunyiné Bertalan Judit országgyűlési képviselő tájékoztatta a médiumok munkatársait.
A környei közlekedési csomópontnál megrendezett eseményen ott volt Beke László helyi, Lazók Zoltán oroszlányi polgármester, valamint Szöllősi Miklós bokodi alpolgármester is.
- A térség életét meghatározó, fontos fejlesztésről tájékoztatom önöket – kezdte az országgyűlési képviselő, aki így folytatta: mint most is látható - és ez különösen így van a reggeli munkába menet, illetve a délutáni hazamenet idején -, a napi mintegy 20 ezer egységnyi gépjármű immár elviselhetetlen terhelést jelent a községben élőkre. Ezt a terhelést szeretnénk a jövőben csökkenteni, amit azonban csak a Környét elkerülő úttal lehet megoldani. A folyamat felgyorsítása érdekében rendszeresen egyeztetek az államtitkársággal.
Mosóczi László arról tájékoztatott, hogy a közúti közlekedésfejlesztési terveket a 2016-ban elindított, jelenleg összesen 3600 milliárd forintos keretösszegű Útprogram összegzi. A kormány a helyi igényekhez igazodva arra törekszik, hogy egyre többek számára teremtse meg a kényelmes, gyors és biztonságos közúti közlekedés feltételeit az ország minden részében. A sosem látott mértékű közútfejlesztési program számos hazai települést mentesít az átmenő forgalom túlnyomó hányada alól.
- Már dolgozunk azon is, hogy a környeieket megszabadítsuk a községen átzúduló kamionok, buszok, gépkocsisorok káros hatásaitól – fogalmazott az államtitkár.
Kérdésre válaszolva Mosóczi László azt is elmondta: bízik abban, hogy a kiemelt közigazgatási státuszt élvező környei elkerülő út projekt ideális esetben, 5 éven belül akár be is fejeződhet, amennyiben nem merülnek fel olyan akadályok, mint pl. nyomvonal kijelölési vita az önkormányzattal, vagy nem hátráltatják a munkákat esetleges régészeti leletek, feltárások.