Hír
2025. január 14.

Ügyfélkapu+ és Digitális Állampolgárság Program az Oroszlányi Nyugdíjas Értelmiségi Klub első témája

Január 7-én, kedden délután tartotta évadnyitó találkozóját az Oroszlányi Nyugdíjas Értelmiségi Klub a Kölcsey Ferenc Művelődési Központ és Könyvtár kamaratermében. Az eseményen dr. Lendvai Balázs, a Kormányablak osztály vezetője és járási hivatalvezető-helyettes tartott előadást. A központi téma az „Ügyfélkapu+” rendszere és a „digitális állampolgár” fogalma volt.

Az előadás során a résztvevők részletesen megismerkedhettek az ügyintézési rendszer előnyeivel, és közösen keresték a választ arra a kérdésre: „Ügyfélkapu vagy digitális állampolgár – egyik, mindkettő vagy egyik sem?” Dr. Lendvai Balázs bemutatta azokat a lehetőségeket, amelyeket az ügyfélkapu+ kínál, külön hangsúlyozva a gyorsaságot, a kényelmet, valamint azt, hogy a rendszer minden korosztálynak elérhető.

Fontos azonban kiemelni, hogy sem az Ügyfélkapu+, sem a digitális állampolgár státusz nem kötelező. Ezek az eszközök azok számára készültek, akik egyszerűbbé szeretnék tenni mindennapi ügyintézésüket, de használatuk teljesen önkéntes, és nem jár kötelezettségekkel.

Hogyan lehet regisztrálni az Ügyfélkapu+-ra?

Az Ügyfélkapu+ rendszer egyszerű regisztrációval elérhető:

Személyes regisztráció

  1. Látogasson el egy közeli Kormányablakhoz, ahol segítséget tudnak nyújtani. (Itt a közelben: Tatabányai Kormányablak és Tatai Kormányablak)

  2. Vigye magával személyazonosító igazolványát és lakcímkártyáját.

  3. Az ügyintéző segít az elsődleges regisztrációs folyamatban.

  4. Az Ügyfélkapu+ aktiválását követően már használhatja a digitális szolgáltatásokat.

Online regisztráció

  1. Töltse le az okostelefonjára Google Authenticator nevű alkalmazást. Az alkalmazást a Google Playben vagy az AppStore-ban találja. Az alkalmazásban meg kell adnia az Ügyfélkapuhoz is tartozó e-mail címét.

  2. Keresse fel az Ügyfélkapu oldalát és jelentkezzen be a meglévő Ügyfélkapu fiókjába.

  3. Kattintson az Ügyfélkapu+ igénylése gombra.

  4. Kattintson a Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez gombra.

  5. Olvassa be telefonjával a kapott QR-kódot, vagy adja meg az Ügyfélkapuhoz tartozó korábbi jelszavát, és a Google Autheticatorban kapott azonosító kódot.

  6. Ezzel a művelet lezárolt, megigényelte az Ügyfélkapu+-t. Legközelebb már csak az Ügyfélkapu+-t ajánlja fel a beléptető felület, ahol a szokott módon kell megadni a felhasználónevet és a jelszót. Az újdonság az, hogy az adatok megadása után a Google Autheticatorban kapott azonosító kódot is meg kell adni a belépéshez.

Hogyan lehet regisztrálni a digitális állampolgár fiókot?

A digitális állampolgár státusz megszerzéséhez egy mobilalkalmazás segítségével regisztrálhat:

  1. Első lépésként le kell tölteni a Digitális Állampolgár alkalmazást az App Store-ból vagy a Google Play-ből, majd megnyitni az applikációt és rákattintani a Regisztráció megkezdése gombra.

  2. Az állampolgárnak meg kell erősítenie, ha elmúlt 14 éves, majd elolvasni és elfogadni az általános szerződési feltételeket.

  3. Az alkalmazásba való bejelentkezéshez egy hat számjegyű jelszó beállítása szükséges.

  4. A Regisztrálj egyszerűen képernyőn ki kell választani az eSzemélyi igazolvánnyal opciót.

  5. A következő lépésben be kell olvasni a telefon kamerájával az eSzemélyi igazolvány hátolját, majd a Tovább gombra koppintani. (A 2021. június 23. előtt kiállított személyi igazolványok nem kompatibilisek az applikációval.)

  6. Használat előtt engedélyezni kell a készüléken, hogy az alkalmazás használhassa a kamerát.

  7. Fontos, hogy pontosan a keretbe legyen igazítva az eSzemélyi igazolvány hátsó oldala.

  8. A sikeres beolvasást követően meg kell adni az eSzemélyi igazolvány PIN-kódját. (Ezt az eSzemélyi kiállításakor kapja meg az állampolgár egy külön kártyán.)

  9. Ezt követően a telefon hátoljához kell érinteni az eSzemélyi igazolványt, és a Tovább gombra koppintani. Mivel az NFC chip olvasása csak nagyon közelről lehetséges, érdemes az igazolványt letenni egy stabil helyre, és a mobilt rátenni a kártyára, mielőtt elindítjuk a folyamatot, így elkerülhető az esetleges elmozdolás.

  10. Az NFC-chip beolvasása eltarthat néhány másodpercig, és előfordolhat az is, hogy többször meg kell próbálni.

  11. Sikeres szkennelés után megvalósult az online regisztráció.


Elérhetőségeink
  • Oroszlányi Közös Önkormányzati Hivatal
    Oroszlány, Rákóczi Ferenc út 78.
    +36 (34) 361-444
    hivatal@oroszlany.hu
  • A honlap tartalmáért felelős vezető:
    Takács Károly
    Oroszlány Város polgármestere
Népszerű cikkek