Offline szívek, online zajok
A digitális világ és a neurodiverzitás kapcsolatát vizsgálták pedagógusok és szakemberek.
A Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény szakmai konferenciát szervezett Oroszlányban „Offline szívek, online zajok – autizmus és ADHD digitális közelképe” címmel. A rendezvénynek a Hamvas Béla Gimnázium adott otthont, ahol pedagógusok, gyógypedagógusok és érdeklődők gyűltek össze, hogy új ismereteket szerezzenek a témában.
A program megnyitóján Takács Károly, Oroszlány város polgármestere, valamint Takács Ádám, a Tatabányai Tankerületi Központ szakmai vezetője köszöntötte a résztvevőket.
Takács Károly polgármester elmondta, hogy a konferencia immár hagyományos szakmai fórumként működik, és hozzájárul a pedagógusok tudásának bővítéséhez.
– Ez nem pusztán továbbképzés, hanem olyan magas színvonalú szakmai találkozó, amely gazdagítja az önök tudását, és lehetőséget ad arra, hogy kapcsolatokat építsenek. Az együttgondolkodás révén a mindennapi, áldozatos munkájukat még magasabb szinten folytathatják – fogalmazott.
Takács Ádám szakmai vezető kiemelte, hogy az idei rendezvényen több mint kétszáz pedagógus, gyógypedagógus, óvodapedagógus és érdeklődő vett részt nemcsak a vármegyéből, hanem azon túlról is.
– A mai nap témája rendkívül aktuális, hiszen az egyik legnagyobb kihívás ma az, hogyan tudjuk segíteni, támogatni és megérteni azokat a gyermekeket, akik másképpen élik meg a világot – mondta.
A konferencia főszervezője, Vágóné Mezei Mária, a Benedek Elek EGYMI intézményegység-vezetője hangsúlyozta, hogy a rendezvény már évek óta hagyománnyá vált.
– Oroszlány Város Önkormányzata által támogatott társadalmi célú pályázatból kaptunk forrást, amelynek köszönhetően megvalósíthattuk a mai szakmai napot. A Hunyadi Mátyás Általános Iskola és a Benedek Elek EGYMI is tanítás nélküli munkanapot tart erre az alkalomra, így sok pedagógust, gyógypedagógust és asszisztenst tudunk fogadni. Az autizmus, az ADHD és a digitális világ témaköre különösen fontos, hiszen ezek támogatása kulcsfontosságú az integráló pedagógusok munkájában – fogalmazott.
A nap első előadója Szigeti Zsófia gyógypedagógus volt, aki több mint húsz éve dolgozik a területen.
– Az előadásom középpontjában az áll, hogyan lehet jól támogatni az autizmussal vagy ADHD-val élő gyerekeket, különösen az iskolai környezetben. Szeretném megmutatni, hogyan működhet együtt a gyógypedagógus és a többségi pedagógus, és milyen kevésbé ismert módszerek segíthetik a hatékony támogatást – mondta.
A konferencia programja a nap folyamán további előadásokkal folytatódott. Tóth Dániel a digitális világ hatásairól beszélt, a résztvevők pedig tapasztalatot cserélhettek és szakmai párbeszédet folytathattak. A szervezők jelezték, hogy jövőre is hasonló tematikájú eseménnyel készülnek.
