Elektronikus azonosítás az EESZT szolgáltatásokhoz
2025. január 16-tól elérhetővé vált a lakosság számára az elektronikus azonosítás a DÁP mobilalkalmazás és az Ügyfélkapu+ szolgáltatás segítségével.
Ezzel lehetőség nyílik az EESZT szolgáltatásokhoz való hozzáférésre, mint például az időpontfoglalás, a vénykiváltás és az elektronikus egészségügyi dokumentumok elérése.
Fontos megjegyezni, hogy a DÁP azonosítás bevezetése nem érinti az EESZT bejelentkezési módszereit, amelyeket az egészségügyi ágazatban használnak (eSzemélyi, mobilToken, hardToken).
Az Ügyfélkapu+ felhasználók számára kétfaktoros hitelesítés szükséges, amely egy egyedi hitelesítési kódot küld a felhasználó mobiltelefonjára vagy táblagépére. A Digitális Állampolgár mobilalkalmazás (DÁP) esetében QR kódos azonosításra van szükség, amely online vagy kormányablakokban történő regisztrációval lehetséges.
További információk és regisztrációs lehetőségek az alábbi weboldalakon érhetőek el:
Lakossági portál: EESZT
Ügyfélkapu+ regisztráció: Ügyfélkapu
DÁP regisztráció: DÁP
- Digitális Állampolgár mobilalkalmazás
- Gyakran Ismételt Kérdések
- Tájékoztató - Ügyfélkapu +
- Tájékoztató - EESZT lakossági szolgáltatásainak elérhetőségeiről
- Tájékoztató - EESZT szolgáltatások igénybe vételéhez